MODELE
SHL M12 250

[OPIS]

Referenci: inż. Jerzy Pancewicz, inż.Wiesław Jankowski
Konstrukcja silnika: WSM Bielsko pod kierunkiem inż.Fryderyka Bluemke oraz Jana Kubicy, Jerzego Sławika, Wacława Sienieckiego przy współpracy Zdzisława Namysłowskiego i Tadeusza Bocheńskiego
Wykonanie motocykla: KZWM
Lata produkcji: 1959
Ilość egzemplarzy: 3


[DANE TECHNICZNE]

Silnik: dwusuwowy, jednocylindrowy, napędza koło tylne za pomocą łańcucha
Średnica cylindra x skok tłoka / pojemność skokowa: 67 x 70 mm / 245 ccm
Cylinder: żeliwny w przyszłości aluminiowy chromowany
Stopień sprężania: 6,5:1
Moc: 12 KM przy 4850 obr/min (rezerwy mocy pozwalające uzyskać nawet 20KM !)
Moment obrotowy: 2,05 kGm przy 3300 obr/min
Gaźnik: BVF 271/0 26mm
Sprzęgło: mokre, wielotarczowe (6 tarcz z tworzywa i 6 stalowych)
Skrzynia biegów: 4 biegowa
Zapłon: iskrownikowy lub bateryjny
Prądnica: 45W
Rama: pojedyńcza rurowa, otwarta,z rur stalowych o przekroju okrągłym i prostokątnym
Zawieszenie silnika: podwieszony w otwartej ramie
Zawieszenie przednie: krótki wahacz pchany z progresywnymi sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym o skoku 160 mm
Zawieszenie tylne: na długim wahaczu i progresywnymi sprężynami śrubowymi z tłumieniem olejowym o skoku 115 mm
Ogumienie: 3,25 x 18"
Hamulec: bębny aluminiowe pełne o średnicy 160mm
Zbiornik paliwa: tłoczony z blachy o pojemności 15-16 litrów
Siedzenie: oddzielne lateksowe ze sprężynami i pokryciem z dermatoidu
Tłumik: pojedyńczy rozbieralny
Kierownica: tłoczona z blachy z krytymi cięgłami
Długość / szerokość / wysokość: 2000 / 685 / 960 mm
Wysokość siedzenia: 710 mm
Prześwit: 200 mm
Rozstaw osi: 1325 mm
Masa własna: 140 kg
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Prędkość ekonomiczna: 70 km/h
Zużycie paliwa przy 70 km/h: 3,8 l / 100 km
Obciążenie dopuszczalne: 160 kg



Źródło: Automobilista
Copyright 2010 www.shlka.prv.pl All rights reserved